Een goede basisadministratie

Is belangrijker dan je denkt. Begin vandaag nog!

Administratie

Uit onderzoek blijkt dat bijna de helft (47%) van de Nederlanders zijn administratie niet op orde heeft. Dit zijn niet alleen de mensen met een bijstandsuitkering of een minimuminkomen, wat je misschien zou verwachten. Dit gegeven geldt voor alle Nederlanders ongeacht de hoogte van het inkomen. Ook de mensen met een prima tot riant inkomen vallen hieronder.

Het niet op orde hebben van je administratie hoeft niet meteen te betekenen dat je een financieel probleem hebt. Zolang je weet dat wat erin komt meer is dan wat je uitgeeft, hou je geld over en kun je sparen voor leuke dingen en onvoorziene uitgaven.

Weet je niet wat je inkomsten en uitgaven zijn, dan loop je risico om op korte of langere termijn betalingsachterstanden te laten ontstaan. Deze achterstanden kunnen vervolgens gaan leiden tot een schuldsituatie. Door het hebben van een goede basisadministratie behoud je het overzicht waarmee je risico op achterstanden verkleint en je geen stress hoeft te ervaren!

Vind je het lastig of een vervelende klus om je (digitale) administratie te doen of bij te houden? Besteed je dit liever uit of wil je tijdelijk of langdurige ondersteuning hierin? Ik help je hier graag bij! Ik kom regelmatig bij je thuis, waar je alle digitale post en/of papieren bij de hand heeft.  

Ik help jou graag bij: 

  • Keuze maken tot een schriftelijke, of digitale administratie. Waar voel jij je het prettigst bij?
  • Het opzetten, ordenen en opruimen van de administratie. 
  • Het geordend houden van de opgezette administratie.

Tips voor een goede administratie

  1. Ruim de post wekelijks op en plan hiervoor een vast tijdstip in
  2. Vergeet je rekeningen te betalen? Schrijf ze dan op of betaal direct als dit lukt. Ook kun je de betaling alvast klaarzetten in je bankierenapp
  3. Betaal je vaste lasten automatisch
  4. Als je niets met reclamefolders doet, plak een Nee-Nee of Nee-Ja sticker op je brievenbus
  5. Zorg voor een administratieve taakverdeling in huis, maar blijf wel betrokken!

Vind je het lastig of een vervelende klus om je administratie te doen of bij te houden? Heb je nog geen (goede) basisadministratie aangelegd? Ik help je hier graag bij!

Werkdagen

  • Maandag:           9.00 – 17.00 uur              en          19.00 – 21.00 uur
  • Dinsdag:             9.00 – 14.00 uur
  • Woensdag:         9.00 – 12.00 uur              en          19.00 – 21.00 uur
  • Donderdag:        9.00 – 16.00 uur                            
  • Zaterdag :           9.00 – 13.00 uur